Diagnoza dysleksji rozwojowej czyli zespołu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania składa się z kilku etapów badawczych. Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi…
Dyskusja na temat używania kołderek obciążeniowych jest długa i stara jak sam jej przedmiot. Są zdecydowani zwolennicy kołderek i kamizelek, którzy dociążaliby dziecko jak najdłużej i w każdej możliwej postaci,…
Kiedy już rodzice zdecydują się umówić z dzieckiem na diagnozę SI, pierwsze od czego zaczynamy – to wstępne omówienie trudności dziecka, żeby ustalić, czy diagnoza integracji to jest rzeczywiście to,…
Najprostszym sposobem pobudzenia systemu proprioceptywnego do lepszego działania jest stworzenie jak największej ilość sytuacji, w których jest on aktywizowany. Oprócz szeregu zabaw budzących zachwyt dziecka, takich jak skakanie po tapczanie,…
Przyczyną trudności dziecka powszechnie określanych jako "niezgrabność ruchowa" może być zaburzony odbiór wrażeń proprioceptywnych. Jego przyczyna może leżeć w mniejszej ilość receptorów czucia głębokiego, która wynika np. ze słabszego napięcia…
Propriocepcja, czyli zmysł czucia głębokiego pozwala dziecku rozpoznać schemat własnego ciała tj. mieć pełną świadomość, gdzie się ono zaczyna, a gdzie kończy, tak aby z czasem zacząć sprawnie nim sterować.…
Co to jest „siad w literkę W”? Siad nazywany popularnie „w literkę W” bierze swoją nazwę od pozycji nóg dziecka, w jakiej znajdują się w czasie siedzenia. Polega on…