Na czym polega terapia metodą Johansena?
Terapia polega na słuchaniu indywidualnie dobranego dla danego dziecka zestawu utworów muzycznych.
- Muzyka w metodzie Johansena IAS jest specjalnie skomponowana tak, aby obejmować swoim zakresem różne częstotliwości potrzebne do stymulacji.
- Każde dziecko otrzymuje indywidualnie opracowany program terapii, który będzie najlepiej pasował do jego aktualnych możliwości.
Program terapii jest układany na podstawie wyników diagnozy wstępnej i kolejnych diagnoz kontrolnych. Z reguły składa się on z odpowiednio dobranej do potrzeb danego dziecka kompozycji standardowych płyt CD (będących stałym elementem programów terapeutycznych) i płyt nagrywanych indywidualnie dla danego dziecka, na podstawie wyników uzyskanych przeprowadzonych testach (te płyty używane są wyłącznie w terapii danego dziecka).
Jak przebiega terapia metodą Johansena?
W ramach terapii dziecko odsłuchuje kolejne płyty ze specjalnie dobraną muzyką.
Utwory nagrane są każdorazowo na CD, co umożliwia odsłuchiwanie ich w samodzielnie w domu.
Dziecko odsłuchuje kolejne utwory nagrane na płytę CD w domu przez słuchawki, zgodnie z wyznaczonym planem. Z reguły realizacja planu wymaga słuchania płyty codziennie przez 10 minut przez 6 dni w tygodniu.
Postępy kontrolowane są 4-10 tygodni. Po każdej diagnozie kontrolnej, podejmowana jest decyzja o przejściu do następnego etapu terapii tj. udostępnieniu do słuchania kolejnej płyty.
Cały program stymulacji trwa od 6-18 miesięcy. Dzieci najczęściej potrzebują 9-10 miesięcy.
Jakie są zalety terapii metodą Johansena ?
- Indywidualna Stymulacja Słuchu Metodą Johansena- IAS jest jedynym dostępnym na rynku programem w skład, którego wchodzą nagrania przygotowywane indywidualnie dla danego dziecka
- Nagrane na płyty CD utwory mogą być odsłuchiwane w domu bez opieki i nadzoru terapeuty.
Komu polecamy terapię Johansena:
- małym dzieciom (od 3 r. ż.),
- dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy,
- z dysleksją,
- z nadruchliwością,
- z zaburzeniami koncentracji,
- z zaburzeniami uwagi słuchowej,
- z zaburzeniami percepcji słuchowej,
- z osobom, które wykazują nadwrażliwość na dźwięki,
- osobom z autyzmem.